Marketing jest bardzo ważną dziedziną zarówno w firmach, które już od dawna istnieją oraz z powodzeniem działają na rynku, jak i tych, które dopiero rozpoczynają swoją działalność. Z roku na rok nie brakuje nowych pomysłów na promowanie własnych marek i produktów przez przedsiębiorstwa, jednak zazwyczaj wiążą się one z dość dużymi nakładami finansowymi, które w szczególności dla tych od niedawna działających na rynku mogą okazać się zbyt wysokie. Dlatego też ciekawym rozwiązaniem marketingowym, które nie niesie za sobą dużych nakładów finansowych, jest odzież reklamowa, która z powodzeniem może być noszona przez pracowników danego przedsiębiorstwa podczas ich godzin pracy, jak również i poza nią, co sprawia, że trafiają do szerszej grupy odbiorców. Odzież reklamowa to m.in. różnego rodzaju koszulki, bluzki, koszule, polary, kamizelki, a nawet spodnie, czy kurtki, na których zazwyczaj umieszczone zostaje logo danej firmy bądź używane przez nią hasło przewodnie.